sobota, 19 lutego 2011

Chlebek bananowy.

Ciasto o niezwykłym zapachu rozchodzącym się na cały dom i cudownym smaku słodkich bananów. Trudno jest się powstrzymać żeby nie zjeść go całego od razu po wyjęciu z piekarnika ;) Niebiańskie.
W internecie krąży wiele wersji tego przepisu. Oto moja...

Chlebek bananowy /keksówka 25x7*/
3-4 bardzo dojrzałe banany
75g płynnego miodu
1 jajko
75g miękkiego masła
szczypta soli
szczypta imbiru
szczypta cynamonu
170g mąki (niepełna szklanka) - obojętnie jakiej**
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Banany rozgnieść. Dodać masło i jajko, zmiksować. Dodać pozostałe składniki dokładnie mieszając. Masę przelać do wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami formy. Piec 45-50 minut w 180°C.
Smacznego.
Taki chlebek można podać z dowolnymi dodatkami, ja zjadłam z jogurtem naturalnym. Można też opiec go w tosterze. Jednak równie pyszny jest sam.

* piekłam w keksówce o wymiarach 30x10 i ciasto wyszło niskie, myślę, że 25x7 będzie idealna
** u mnie orkiszowa pełnoziarnista wymieszana z odrobiną pszennej pełnoziarnistej i żytniej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz