czwartek, 24 lutego 2011

Leniwe gnocchi z ricotty

Została mi jeszcze ricotta, więc postanowiłam jakoś ją wykorzystać. Szukałam i wreszcie znalazłam - leniwe gnochi z ricotty, zmieniłam tylko rodzaj mąki i zrobiłam na szybki obiad po powrocie ze szkoły :)

Leniwe gnocchi z ricotty /1 porcja/
110g ricotty
1 jajko
30-35g mąki (użyłam orkiszowej)
duża szczypta cukru (opcjonalnie, nie dawałam)

Ricottę utrzeć dokładnie z żółtkiem (i cukrem). Białko ubić na sztywną pianę. Wymieszać delikatnie z serem. Dodać mąkę, wymieszać.
Ciasto będzie dość lepkie.
Dłonie oprószyć mąką. Odrywać niewielkie porcje ciasta, formować kuleczki. Odkładać na stolnicę/blat wysypany mąką. Delikatnie spłaszczyć widelcem ('zanurzonym' uprzednio w mące).
Kluseczki wrzucić do gotującej się wody, gdy wypłyną, odcedzić.
Podawać natychmiast z ulubionymi dodatkami (równie dobre są bez dodatków).

4 komentarze:

  1. super! no i na mącę orkiszowej :) jak tylko kupię ricottę to wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne, nie trzeba się paprać z ziemniakami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mogłabyś napisać z czym je podałaś? Bo tak ślicznie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dizękuję :D Podane z sosem pomidorowym :) Czosnek, pomidor, przecier, zioła prowansalskie, bazylia, oregano.

    OdpowiedzUsuń