wtorek, 8 marca 2011

Kokosowy pancake

Gdy mam rano więcej czasu robię sobie omleta lub placuszki. Dzisiaj na podstawie już próbowanego przepisu małgo wymyśliłam nową, kokosową i bardziej puszystą wersję. Byłam bardzo mile zaskoczona wynikiem tego eksperymentu :) Serdecznie polecam.

Kokosowy pancake /1 duży/
1/3 szklanki mąki razowej i otrąb pszennych w proporcjach 1:1
2 łyżki wiórków kokosowych
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/6 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta kurkumy
1 jajko
1 łyżeczka oleju
1/4 szklanki maślanki
kilka kropel aromatu waniliowego

Wszystkie składniki oprócz białka wymieszać. Białko ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z resztą. Smażyć na patelni teflonowej lub kapce oleju z obu stron.
Podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie twarożek i dżem brzoskwiniowy, które, jak widać poniżej, rozsmarowałam na całym placku.

2 komentarze:

  1. Wygląda super pysznie, ale ja osobiście pominęłabym wiórki kokosowe - od zawsze jakoś tak.. przeszkadzają mi w jedzeniu;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń