wtorek, 22 marca 2011

Orkiszowe pancakes na maślance

Wszelkie słodkie placuszki wielbię nad życie. Kiedy więc mam rano więcej czasu pojawiają się znowu w innej odsłonie. Zakupiłam niedawno syrop z agawy, więc musiałam koniecznie spróbować jak się sprawdza w plackach, no i oto są ;) Przepis zaczerpnięty po trochu z moichwypieków i wholefamilyfare. Pyszne.

Orkiszowe pancakes na maślance /1 porcja/
1/2 szklanki razowej mąki orkiszowej
2/3 łyżeczki sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/6 łyżeczki soli
1 jajko
1/3 szklanki maślanki
2/3 łyżki syropu z agawy
1-2 łyżeczki oleju słonecznikowego (zależnie od tego jak dobry macie teflon)

W jednym naczyniu wymieszać suche składniki, a w drugim mokre. Mokrą mieszankę wlać do mąki i wymieszać. Odstawić na 10 minut.
Patelnię dobrze rozgrzać i na średnim ogniu smażyć placki. Przewracać na drugą stronę gdy na wierzchu zaczną się pokazywać pęcherzyki, a brzegi będą gotowe.
Podawać z dowolnymi dodatkami (u mnie mrożone wiśnie podgrzane z odrobiną syropu z agawy).

1 komentarz:

  1. kiedyś robiłam podobne, z tego przepisu też na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń